Search
Close this search box.

کاشت مو چیست؟ مراحل، روش‌ها و هزینه‌های کاشت مو

کاشت مو چیست؟ مراحل، روش‌ها و هزینه‌های کاشت مو

در این مقاله چه می خوانیم؟

داشتن موهایی پرپشت و طبیعی، نقش موثری در افزایش زیبایی صورت دارد؛ اما برخی از افراد به دلایلی مانند بیماری های ارثی، مصرف داروهای خاص، بیماری های زمینه ای، استرس، مشکلات غدد و مواردی از این قبیل، دچار ریزش موی خفیف تا شدید می شوند. کاشت مو به عنوان یک تکنیک درمان دائمی برای از بین بردن مشکل ریزش مو، می تواند موهایی طبیعی و با تراکم بالا را به افراد هدیه دهد و جایگزین بسیار مناسبی برای راه حل های موقتی مانند استفاده از موی مصنوعی و کلاه گیس باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟

کافی است فرم درخواست مشاوره را پر نمایید تا مشاورین کلینیک تخصصی خورشید با شما تماس بگیرند و مشاوره رایگان ارائه دهند.

    کاشت مو چیست؟

    تکنیک کاشت مو یک روش درمانی دائمی برای حل مشکل ریزش مو در مردان و زنان است. در این تکنیک، پزشک متخصص پس از انتخاب ناحیه بانک مو (این ناحیه ممکن است در خانم ها و آقایان متفاوت باشد.)، فولیکول های مو مورد نظر را از این بخش خارج کرده و پس از جداسازی فولیکول های سالم و آماده کردن ناحیه کاشت، این فولیکول ها را به بخشی از سر که دچار طاسی شده است، پیوند می زند. عارضه نسبتا کم، هزینه مناسب و دائمی بودن نتایج، سه ویژگی مهم این روش درمانی است که آن را در مقابل روش هایی با نتایج موقتی و حتی ناپایدار، برتری می دهد.

    کاشت مو

    روش های کاشت مو

    تکنیک کاشت مو به تناسب وضعیت بانک مو در فرد و پس از تایید پزشک، با استفاده از یکی از روش های زیر انجام می شود:

    کاشت مو

    کاشت مو به روش FIT

    در این روش، پزشک متخصص فولیکول های مو را به صورت تک به تک از ناحیه بانک مو و توسط دستگاه های پانچ ظریف خارج می کند. مهارت پزشک در این روش بسیار حائز اهمیت است و از آسیب دیدن فولیکول ها در حین خارج شدن از بانک مو جلوگیری می کند. 

    کاشت مو به روش FUT

    در این روش پزشک یک نوار باریک از ناحیه بانک مو را که حاوی فولیکول های مورد نظر است؛ انتخاب کرده و با برش این نوار باریک، فولیکول های مو را به صورت دسته ای از بانک مو برداشت می کند. این روش نیاز به طی کردن دوران نقاهت طولانی تری دارد؛ اما نتایج آن بهتر از روش FIT است و در مدت زمان کوتاهتری انجام می شود. 

    کاشت مو به روش SUT

    این تکنیک، تقریبا مشابه کاشت به روش FIT انجام می شود؛ با این تفاوت که در روش SUT، برداشت فولیکول ها با دستگاه های پیشرفته تر انجام می شود و پزشک متخصص از پانچ دستی برای برداشتن گرافت ها استفاده نمی کند. این تفاوت، تاثیر بسیار مثبتی روی حفظ سلامت فولیکول ها و افزایش قابل توجه تراکم کاشت برای زیباجویان دارد. 

    مراحل کاشت مو در کلینیک خورشید

    در کلینیک خورشید، کاشت توسط پزشک متخصص و با همراهی کادر مجرب در طی 6 مرحله انجام می شود:

    1- مشاوره معاینه توسط پزشک

    پس از تماس شما با کارشناسان ما در کلینیک خورشید و دریافت راهنمایی های مورد نیاز، در صورت تمایل می توانید با مراجعه حضوری به کلینیک توسط پزشکان متخصص معاینه شوید. در جلسه معاینه، پزشک وضعیت بانک موی شما را با دقت بررسی کرده و توضیحات لازم را در رابطه با تکنیک کاشت مو به شما ارائه خواهد کرد. 

    2- انتخاب روش مناسب کاشت مو

    در صورتی که شما کاندید مناسبی برای کاشت باشید پزشک متخصص روش کاشتی را که با شرایط بانک مو شما هماهنگی دارد و بهترین نتیجه را برای شما دارد معرفی خواهد کرد. 

    3- طراحی خط رویش مو

    در این مرحله، پس از اسکن چهره شما توسط دستگاهی خاص و پیشرفته، خط رویش موها با توجه به آناتومی و فرم چهره شما طراحی می شود. این خط رویش، تا حد امکان طبیعی خواهد بود؛ با این وجود، تایید قطعی آن به نظرات شما و پزشک کلینیک بستگی دارد.

    کاشت مو

    4- آماده سازی ناحیه بانک مو و برداشت گرافت ها

    ناحیه بانک مو معمولا از ناحیه پشت سر، پشت گوش و ریش ها و قفسه سینه در آقایان انتخاب می شود. پزشک معالج بر اساس نوع روش کاشت انتخاب شده، فولیکول های مو را از یکی از این نواحی با دقت برداشت می کند. برداشت فولیکول ها از بانک مو، معمولا نیاز به بیهوشی ندارد و این ناحیه معمولا به شکل موضعی بی حس می شود؛ با این وجود، در روش FUT به دلیل برداشت یک نوار باریک از پوست سر، ناحیه بانک مو به بخیه و پانسمان نیاز دارد. 

    کاشت مو

    5- جداسازی گرافیک های سالم

    پس از برداشت فولیکول ها از بانک مو، پزشک گرافت های برداشت شده را به صورت تک به تک زیر میکروسکوپ بررسی کرده و گرافت های سالم و ترجیحا غیر سفید را جداسازی می کند تا برای کاشت در ناحیه انتخاب شده آماده شوند. 

    6- کاشت مو

    پس از جداسازی و آماده کردن فولیکول های سالم، ناحیه کاشت به صورت موضعی بی حس شده و پزشک متخصص با استفاده از سوزن میکروگرافت (نوعی سوزن بسیار ظریف) گرافت های آماده شده را در سوراخ هایی که از قبل در پوست این ناحیه ایجاد شده می کارد. این روند بر اساس تراکم موی مورد نظر زیباجویان، حدود ۸ تا ۱۰ ساعت طول می کشد. 

    کاشت مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

    تکنیک کاشت مو، در اغلب موارد برای زیباجویان منعی ندارد و این افراد می توانند از این تکنیک برای درمان ریزش موی خود استفاده کنند. با این وجود، در برخی از مواقع به علت وجود شرایط خاصی در زیباجویان، امکان انجام این تکنیک وجود ندارد. به بیانی دیگر، کاشت مو برای افرادی با شرایط زیر مناسب نیست و نتیجه دلخواه را ایجاد نمی کند:

    • ابتلا به بیماری های زمینه ای مزمن مانند دیابت، فشار خون یا بیماری های خود ایمنی
    • داشتن بانک موی ضعیف
    • طاسی با الگوی نامشخص یا با وسعت زیاد
    • ابتلا به ریزش موی سکه ای و طاسی ژنتیکی ( آلوپسی سیکاتریسیل)
    • سن کمتر از ۲۵ سال یا بالاتر از ۶۵ سال
    • ابتلا به اختلالات روانپزشکی مانند وسواس کندن مو
    کاشت مو

    عوارض کاشت مو

    کاشت مو یکی از کم عارضه ترین تکنیک های زیبایی است و اغلب عوارض آن نیز، در مدت کوتاهی پس از انجام این تکنیک به طور کامل از بین می روند. با این وجود، بهتر است پیش از اقدام به کاشت رو، با مهمترین عوارض این تکنیک آشنا شوید که عبارتند از:

    • درد، قرمزی، خونریزی، کبودی و تورم در نواحی بانک مو و کاشت
    • ریزش مو
    • پوسته پوسته شدن یا خارش ناحیه کاشت
    • باقی ماندن جای زخم در ناحیه بانک مو یا ناحیه کاشت
    • کاهش تراکم موهای کاشته شده
    • عفونت و ایجاد کیست های زیر پوستی در ناحیه کاشت
    کاشت مو

    اغلب عوارض مانند درد، قرمزی، خونریزی، کبودی و تورم در نواحی بانک مو و کاشت و همچنین، پوسته پوسته شدن یا خارش ناحیه کاشت موقتی هستند و معمولا بین ۲۴ ساعت تا حداکثر یک هفته پس از کاشت مو از بین می روند. 

    با این وجود، عوارضی مانند عفونت، ریزش مو و کاهش تراکم در ناحیه کاشت و ایجاد کیست های زیر پوستی، تا زمانی که پزشک متخصص شما از مهارت کافی برخوردار باشد و در عین حال، محیط کلینیک یا مطب پزشک کاملا استریل باشد؛ ایجاد نمی شوند. علاوه بر این، توصیه اکید ما این است که مراقبت‌ های بعد از کاشت مو را جدی بگیرید و تمامی داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید تا درگیر این عوارض نشوید. 

    هزینه کاشت مو

    کاشت مو برای همه افراد، هزینه یکسانی ندارد. نوع روش کاشت مو در کنار مواردی مانند مهارت پزشک، هزینه های کلینیک و هزینه های مربوط به دارو، پانسمان و دوران نقاهت از جمله عوامل مهمی هستند که روی هزینه کاشت مو تاثیر دارند. 

    شما می‌توانید برای اطلاع دقیق تر از هزینه‌های کاشت مو و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه، با کارشناسان ما در کلینیک خورشید در تماس باشید تا راهنمایی های لازم در این رابطه به شما ارائه شود. 

    کاشت مو با تراکم بالا در کلینیک خورشید

    پزشکان متبحر و متخصص ما در کلینیک خورشید، تکنیک کاشت مو را برای شما زیباجویان عزیز در محیطی استریل و با پیشرفته ترین دستگاه های برداشت و کاشت گرافت انجام می دهند. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه کاشت مو با تراکم بالا، ظاهری طبیعی و هزینه ای مناسب، با کارشناسان ما در کلینیک خورشید در تماس باشید. 

    کاشت مو

    سوالات متداول

    خیر. در فرآیند برداشت فولیکول ها و کاشت گرافت، پزشک متخصص برای آرامش شما هر دو ناحیه بانک مو و کاشت را به صورت موضعی بی حس می کند و شما هیچ دردی را حس نخواهید کرد.

    بر اساس نوع روش کاشت موی انتخاب شده، مدت زمان انجام این تکنیک متفاوت است؛ اما معمولا بین ۱۲ تا ۱۵ ساعت طول خواهد کشید. 

    بهترین و مناسب ترین سن کاشت مو برای آقایان بین ۲۵ تا ۶۵ سال است. سن مناسب کاشت مو در خانم ها بهتر است بعد از سن بلوغ (حدود ۱۸ سالگی) باشد. 

    نیاز به مشاوره دارید؟

    کافی است فرم درخواست مشاوره را پر نمایید تا مشاورین کلینیک تخصصی خورشید با شما تماس بگیرند و مشاوره رایگان ارائه دهند.